Opera

Operan igår var helt fantastisk. Borden såg ut som på Lady och Lufsen! Maten var jättegod, de serverade förrätt, varmrätt och efterrätt. Till varmrätt fick vi pasta såklart, vi var ju på en "Spagettiopera".
Sångerna var otroliga och det var dem som sjöng också. Det fanns en hund som var med i några nummer, han var jättelydig och söt :D
Det går inte att berkriva utan man måste uppleva det själv! I publiken var det alla åldrar, från 6 till 99. Några snygga killar såg man.
Mamma och pappa fick vara med i några nummer, där de som sjöng snodde pärlor och klockor från dem.
Jag kanske inte har förklarat men det var Operacirkus, lite annorlunda än vanlig opera.
I sista nummret blev mamma uppdragen på scen. Min första tänke var: Är han knäpp, ser han inte att mamma har brutit handen. Men han tog med henne upp och så dansade dem runt lite och sen kastade han kniv på henne. Haha, gud vad jag skrattade.
Final låten var Bella Notte. Det var helt underbart.




Kommentarer
Postat av: Nadja

vad bra! ja det tycker jag :D



haha vad kul det låter! ^^ du får berätta allt sen :P

2009-02-08 @ 15:58:45
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: Nadja

hehe, jag har övat på den hela dagen faktiskt. Försöker lära mig den utantill, men det är svårt! ^^

2009-02-08 @ 16:36:24
URL: http://nadjas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0