~Home Sweet Home~

Nu är jag hemma igen och det känns jätteskönt, har saknat mitt rum xP
Veckan har gått snabbt och den var bra och dålig. Jag tänkte berätta lite dag för dag. Det blir lättare för mig att komma ihåg vad som hände. Då börjar vi.....

11/1 Söndag: Gick upp ganska tidigt och började packa bilden och fixa mig. Det hände inte så mycket den här dagen, vi åkte mest bil. Vi kom fram ca 17.30. Det var kallt ute och massor av snö. På kvällen kom Cmhar med bussen och vi hämta honom på parkeringen. Sen var det sovdags!

12/1 Måndag: Varje dag gick jag upp ca 08.30 och åt frukost med pappa. Dem andra börja vakna och vi fixade oss. När vi kom till backen var det skitläskigt, man har ju inte åkt på ett helt år. Det gick bra efter en stund men backarna hade blivit så jävla isiga. Jag hatar verkligen när de är så. Åkte skidor hela dagen och slappa när man kom hem. Sovdags!

13/1 Tisdag: Samma rutin på morgonen, ut till backen och börja åka! Den här dagen åkte vi i massa olika backar, svåra och lätta. Jag, pappa, Andreas och Oliver bestämde oss för att åka i en svart (Svart=svår) backe. Den var brant och isig. 
Oliver åkte snowboard, så han tog det lite lungt i den backen och jag åkte en bit efter han. Han satte sig ner för att vila och jag fortsatte att åka för att komma till honom och i en sväng så känner jag att jag glider till med skidorna och ramlar. 
Jag glider och glider ner för backen, förbi Oliver som skrattar åt mig. Jag skrek: HJÄLPP..... OLIVER... JAG KOMMER ATT DÖÖ....... DET GÅÅRRR INNNTE  ATT  STANNNA... HJÄÄÄLP.

Hahaha, fan va kul det var jag skrek men ändå skratta jag xD

På kvällen åkte vi kvällsåkning och sen spelade vi kort med kusinerna. Sovdags!


14/1 Onsdag: Den här dagen åkte vi och kusinerna till ett fjäll som ligger brevid vårat. Klövsjö heter det.

Vi åkte där och det var kallt och blåste rätt så mycket. Vid ett så grillade vi korv, mysigt förutom klyan. Vi åkte lite till och begav oss hem sen. På kvällen skulle vi ut på resturang och fira, för att Oliver fyllde år. GRATTIS IGEN<3

Häng med nu:

15.00 - Hemma i stugan.

15.15 - Mamma och pappa går ut för att åka längdskidor och jag ska plugga matte. Vi säger hej då, ses snart.

15.30 - Jag har sommnat och killarna kollar på tv.

16.00 - Sover :P

16.45 - Jag vaknar och tänker: FAN, jag skulle ju plugga :S

16.50 - Sitter i köker och försöker plugga lite. 

17.00 - Pappa sliter upp dörren och helt spänd, han pratar i telefon med någon och hjälper mamma in. Mamma är helt vit i ansiktet och håller sig om armen. Jag blev skit orolig och frågade vad som har hänt och pappa säger att han måste åka till Svegs sjukhus med mamma, för hon kan ha brutit eller stukat något.

17.15 - Mamma yrar och säger konstiga saker och gråter. Pappa hjälper mamma till bilden och dom åker i väg.


Sen gick jag till kusinerna och berättade vad som hade hänt. Men vi fortsatte kvällen om den skulle ha varit även om mina föräldrar inte var där. På resturangen åt vi fondue (vet inte om man stavar så) och det var jättegott! 
Det var jättefint uppdukat, synd att jag inte tog några bilder. Senare på kvällen så kom mamma och pappa tillbaka. 
Mamma hade brutit handleden och har nu gips på hela nedre armen :(  Tycker så synd om henne, hon bröt högra och hon kan typ inte göra något med vänstra. Jag får vara hennes sjuksköterska!

15/1 Torsdag: Åkte skidor och var hemma då och då för att titta till mamma men hon hade mormor hos sig hela tiden. Vi fikade upp på toppen på ena berget. Vi åkte till Vemdalsbyn för att hämta ut mammas smärtstillande men de hade inte kommit. ( Hoppar över lite nu). Det var kvällsåkning också idag men jag ville inte åka men jag och pappa gick ut och kollade på lite när dem andra åkte och jag trodde att jag skulle frysa ihjäl. Det var -22 grader. Sovdags!

16/1 Fredag: Åkte skidor, men inte mycket. Det var för kallt. Åkte till byn och hämtade mammas saker. Jag och pappa åkte upp i sittliften utan skidor, det var kul men när vi skulle åka ner var det hemskt. Det blåste och var skitkallt, man kunnde knappt andas. 

17/1 Lördag: Åkte mer skidor och sen var det dags att börja packa lite. På kvällen gick vi ut och åkte pulka i svarta backen xD men vi gick inte för högt upp. 

18/1 Söndag: Packat och städat huset. Åkt bil och nu sitter jag ahr och skriver om min vecka. Slut!

Jag har hoppat över en del men det skriver jag om en annan gång. Är för trött nu! Ha en bra fortsatt kväll!    
See ya!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0