Romantic, tragic & captivating

Hejsan!

För inte så länge sen såg jag filmen Becoming Jane för första gången. Själv tyckte jag att den var jättebra, romantisk och tragisk. Jag tycker väldig mycket om filmer som denna och därför bestämde jag mig idag för att se en film jag har haft hemma ganska länge men aldrig har haft tid att sätta mig ner och kolla på den. Filmen ger starka känslor till tittaren och är helt tagande, jag pratar såklar om Wuthering Heights. Jag såg på nyinspelningen från 2009 men har bestämt mig för att hyra en äldre inspelning av denna otroliga historia.

Jag har även bestämt mig att se på filmen Pride and Prejudice. Det är nog tid för att skriva en lista om vilka filmer man ska se, det finns så många bra och det är svårt att hålla reda på vilka man verkligen vill se, det finns tusentals filmer.

Någon som vill rekommendera bra filmer som ingår i samma "kategori" som de filmer jag nämnt?!! :D Skulle vara snällt! Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Nadja

Stolthet och fördom är sjukt bra och en väldigt vacker film!!

kan även rekommendera Atonement (Försoning på svenska) och The Dutchess (hehe, båda dom två är också med Keira Knightley ^^). Du har ju redan sett the notebook men den är också en bra sån film :D

Sen kan vi se borta med vinden nån gång, den är bra fast ganska irriterande haha ^^

2010-02-15 @ 22:37:24
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: JULIA

tack. det betyder jättemycket bara att jag vet det<3

2010-02-16 @ 12:14:53
URL: http://juliakrull.blogg.se/
Postat av: Nadja

sv: hehe ja, DU MÅSTE!! :P ^^



haha ja men snarare en person - Scarlett O'hara! INGEN kan se den filmen utan att störa sig på henne, sjukt irriterande och jobbig människa xD

2010-02-16 @ 18:31:10
URL: http://nadjas.devote.se
Postat av: maja

jag ÄÄLSKAR sådana filmer! :D har du läst boken "Wuthering Hights"? den är underbar :)



Jane Eyre är också att rekommendera!

2010-03-09 @ 20:55:57
URL: http://twistshoutandshake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0